Friday, September 11, 2009

Funderingar

Jag har ett tag funderat på att lägga ner den här bloggen. Mest därför att det är inte mina hundar, en katt och jag längre. Timmy har gått bort, Ronja är en skilsmässokatt och bor hos husse. Kvar finns bara Sirocco och jag. Men jag har kommit fram till att bloggen får vara kvar i sin nuvarande form. Timmy kommer alltid finnas med mig på ett eller annat sätt och katten är fortfarande lite min på nått sätt.

Den här sommaren har varit händelserik för lilla Sirre. Han har lärt sig vara på dagis. Han har varit med när vi cyklade dressin 3 mil. Träffat två nya kompisar. Bästisens Doberman och Pojkvännens Rottweiler. Han har fått springa lös på marknadsplatsen flera gånger. Varit på Virserums marknad, åkt tåg och hängt med över allt där jag varit.

Han är lugnare, de flesta hundmöten går numera bra. Vissa hundar tål han inte att se och blir galen men det har gått framåt. Han sticker fortfarande efter vilt, katter, och fram till andra hundar om han är lös så tyvärr får han vara kopplad för det mesta.

Sirocco är en kelgris utan dess like och älskar att kramas och ligga nära. Efter jobbet åker vi till Kalmar, där bor kompisen Tyson och de två kommer leka sig trötta. Härligt!

No comments: