Monday, March 23, 2009

Flytt med liten hund


Om drygt en vecka flyttar jag och mina hundar. Katten lär bli överlycklig att bli av med odjuret. Och förhoppningsvis kan Sirocco hålla käften så pass att vi inte blir vräkta. Tänker ta med bägge hundarna och hälsa på alla grannar. Tala om att han kan vara lite orolig i början men att jag kommer jobba stenhårt på att han håller sig tyst.

Många saker blir lättare eftersom jag kommer att vara ensam om att uppfostra dem nu, jag är väl övertygad om att jag är bäst på hunduppfostran. Nej, så är det naturligtvis inte. Men jag är helt klart mest konsekvent.

Till exempel så har det aldrig gått att lära hundarna att vara tysta när det knackar på dörren. De andra i hushållet har nämligen inte tålamod att vänta tills de sitter fint och är tysta innan dörren öppnas. Jag kan sätta en lapp på dörren där det står "Tränar hundar för tillfället, du får stå där tills mina hundar håller käften" Bra va?

No comments: